Oefentherapie

Voor revalidatie, herstel en preventie

De Fysio Heerenveen beschikt over een ruime en lichte oefenruimte. Alle benodigde apparatuur voor een optimale hersteltraining is aanwezig. De apparatuur is van professionele topkwaliteit en staat garant voor een veilige en effectieve training.

De oefeningen worden zoveel mogelijk afgestemd op uw persoonlijke hulpvraag. Zo werken we samen richting uw eigen persoonlijke en unieke doel op dat moment. Veilig en effectief!

Controle
Tijdens het oefenen houdt de Fysiotherapeut de kwaliteit van bewegen nauwlettend in de gaten. We zullen u tijdens iedere oefening stimuleren het maximale uit uw hersteltraining te halen, maar controleren tegelijkertijd ook of u niet teveel doet.

Wanneer oefentherapie?
Oefentherapie in de oefenzaal kan noodzakelijk zijn voor het verbeteren van spierkracht, coördinatie, stabiliteit en belastbaarheid.
Bij tal van blessures of aandoeningen blijkt het bewezen effectief om actief te oefenen, al dan niet in combinatie met manuele behandelingen. Zo kunt u denken aan oefentherapie bij:

• Nekklachten
  • Schouderklachten (zoals een frozen shoulder)
  • Tenniselleboog / Golferselleboog
  • Rugklachten
  • Nieuwe heup (Heup Prothese / THP)
  • Nieuwe knie (Knie Prothese / TKP)
  • Runners Knee
  • Aandoening aan de meniscus
  • Kruisbandletsel (Ruptuur of nieuwe kruisband)
  • Enkelklachten
  • Aandoening aan Achillespees
  • Hielspoor
  • Astma / COPD
  • CVA / Beroerte
  • Chronische pijnklachten zoals fibromyalgie
  • Enzovoort.

Naast het verhelpen van klachten kan oefentherapie ook een preventieve werking hebben. Nieuwe of terugkerende klachten kunnen daarmee worden voorkomen.

We helpen u graag bij het behalen van uw persoonlijke doelstelling !

Wil je een gezonde houding aanleren en beter en soepeler bewegen?

We helpen je graag met het voorkomen, verlichten of verhelpen van lichamelijke klachten.