Vergroot uw beweeglijkheid

Manuele therapie Heerenveen

Manuele therapie is een vorm van fysiotherapie welke met name is gericht op het beter laten functioneren van gewrichten. Deze vorm van fysiotherapie wordt vaak toegepast op de wervelkolom maar leent zich ook uitstekend voor andere gewrichten. De technieken die door de fysiotherapeut / manueel therapeut worden gebruikt kunnen grofweg in twee varianten worden ingedeeld; mobilisatietechnieken en manipulaties.

Een fysiotherapeut gebruikt meestal milde mobilisatietechnieken, vaak levert dat al voldoende resultaat. Een manueel therapeut gebruikt daarnaast soms ook impulstechnieken. De gewrichten worden dan wat sneller bewogen. Daarbij hoort men soms een knappend of krakend geluid. Vaak zijn de effecten van de behandeling snel merkbaar, bijvoorbeeld door een toename van de beweeglijkheid of afname van pijn.

Doel
Het belangrijkste doel van het toepassen van deze technieken is het verbeteren bewegingsfunctie en lichaamshouding. Soms is het nodig om een bewegingsfunctiestoornis op te heffen omdat deze pijn veroorzaakt of het herstel in de weg staat.

Enkele klachten die goed beïnvloedbaar zijn middels Manuele technieken zijn:

• Hoofdpijn, al dan niet in combinatie met nekpijn
  • Bepaalde vormen van duizeligheid
  • Nek- en schouderklachten, mogelijk met uitstraling naar de armen
  • Hoge rugklachten met rib- en borstpijn
  • Lage rugklachten, mogelijk met uitstraling naar de benen
  • Verminderde bewegingsfunctie van de wervelkolom
  • Heupklachten
  • Afwijkende houding

Behandelplan

Manuele fysiotherapie is vaak geen behandeling op zich maar een onderdeel binnen een totaal behandelplan. Zo worden de technieken vaak toegepast in combinatie met andere vormen van Fysiotherapie en oefentherapie. De behandelwijze en toe te passen technieken worden altijd vooraf met u besproken. Informeer naar de mogelijkheden bij uw Fysiotherapeut.

Bij De Fysio Heerenveen zijn we overtuigd van de noodzaak van één op één begeleiding, iedere behandeling opnieuw. Alleen zo kunnen we de ideale omstandigheid creëren voor optimaal herstel. Snel en effectief!

“Fijn dat er bij jullie zoveel persoonlijke aandacht en tijd is voor de patiënt. Ik voel mij welkom!”

Waarom Fysio Heerenveen?

Iedere klant en behandeling is uniek

Bij De Fysio Heerenveen zijn we dan ook overtuigd van de noodzaak van één op één begeleiding, iedere behandeling opnieuw. Alleen zo kunnen we de ideale omstandigheid creëren voor optimaal herstel. Snel en effectief!

Alleen persoonlijke begeleiding

De Fysio Heerenveen staat voor een persoonlijke en doelgerichte aanpak. Wij begeleiden u daarom altijd één-op-één, ook tijdens oefentherapie. We geloven namelijk dat alleen persoonlijke begeleiding u het optimale rendement van uw training zal opleveren.

Hoge standaard

Wij willen weten welke behandeling werkt. Daarom laten onze therapeuten zich continu bijscholen, niet omdat het moet, maar omdat we het willen. De Fysiotherapeutische zorgverlening bij De Fysio Heerenveen is dan ook gebaseerd op de meest recente wetenschappelijke inzichten.

Cliënt staat centraal

Bij De Fysio Heerenveen kijken we niet alleen naar het (bewegings)‘probleem’ maar vooral ook naar de impact van dat probleem op uw dagelijkse leven. Pijn en bewegingsdisfunctie is immers op zichzelf vaak niet het probleem, maar wel dat u daarmee niet meer met uw kleinkind kan voetballen, of kan traplopen. Vanuit die visie is de benadering van ieder probleem aan het houdings- en bewegingsapparaat uniek.

Manuele therapie in Heerenveen

Heb jij klachten aan de wervelkolom en de gewrichten in armen en benen?

Maak eens een afspraak bij onze manueel therapeut, misschien kunnen we ook voor jou het verschil maken...