Geeft verlichting bij triggerpoints

Dry Needling

Triggerpoints in de spieren kunnen vervelende en persisterende pijnklachten veroorzaken. Het is een vaak voorkomende oorzaak van chronische pijnklachten aan het bewegingsapparaat. De aanwezige lokale drukpijn wordt daarbij vaak ook op andere plaatsen in het lichaam gevoeld. Zo kunnen triggerpoints de oorzaak zijn bij:

• Hoofdpijn (zoals migraine of spanningshoofdpijn)
  • Nekklachten
  • Schouderklachten
  • Rugpijn
  • Tenniselleboog
  • Golferselleboog
  • Carpaal tunnel syndroom
  • Pijn in de bil

Snel resultaat

Middels Dry Needling worden deze myofasciale triggerpoints, ofwel spierknopen, ontspannen. Vermindering van pijn en toename van de beweeglijkheid is het gevolg. Vaak zijn er maar 1 of 2 behandelingen nodig om de klachten te verminderen.

Behandelplan

Dry needling wordt gezien als reguliere fysiotherapie. U heeft hierdoor geen aanvullend verzekeringspakket nodig. Voor meer informatie bekijk tarieven

Het toepassen van Dry Needling is vaak geen behandeling op zich maar een onderdeel binnen een totaal behandelplan. Zo zullen we op zoek gaan naar de mogelijke oorzaken van het ontstaan van de triggerpoints. Hierbij kunt u denken aan:

• Bekkenscheefstand
  • Beenlengteverschil
  • Platvoeten
  • Anteropositie van het hoofd
  • Scoliose
  • Kyfose

Dit zijn allemaal houdingsafwijkingen die passen bij het ontstaan spierverkortingen en daarmee gepaard gaande triggerpoints. Het wegnemen van de oorzaak draagt bij aan het voorkomen van recidiverende klachten en herstelt het normale spiergedrag.

Bij De Fysio Heerenveen zijn we overtuigd van de noodzaak van één op één begeleiding, iedere behandeling opnieuw. Alleen zo kunnen we de ideale omstandigheid creëren voor optimaal herstel. Snel en effectief!

“Fijn dat er bij jullie zoveel persoonlijke aandacht en tijd is voor de patiënt. Ik voel mij welkom!”

Waarom Fysio Heerenveen?

Iedere klant en behandeling is uniek

Bij De Fysio Heerenveen zijn we dan ook overtuigd van de noodzaak van één op één begeleiding, iedere behandeling opnieuw. Alleen zo kunnen we de ideale omstandigheid creëren voor optimaal herstel. Snel en effectief!

Alleen persoonlijke begeleiding

De Fysio Heerenveen staat voor een persoonlijke en doelgerichte aanpak. Wij begeleiden u daarom altijd één-op-één, ook tijdens oefentherapie. We geloven namelijk dat alleen persoonlijke begeleiding u het optimale rendement van uw training zal opleveren.

Hoge standaard

Wij willen weten welke behandeling werkt. Daarom laten onze therapeuten zich continu bijscholen, niet omdat het moet, maar omdat we het willen. De Fysiotherapeutische zorgverlening bij De Fysio Heerenveen is dan ook gebaseerd op de meest recente wetenschappelijke inzichten.

Cliënt staat centraal

Bij De Fysio Heerenveen kijken we niet alleen naar het (bewegings)‘probleem’ maar vooral ook naar de impact van dat probleem op uw dagelijkse leven. Pijn en bewegingsdisfunctie is immers op zichzelf vaak niet het probleem, maar wel dat u daarmee niet meer met uw kleinkind kan voetballen, of kan traplopen. Vanuit die visie is de benadering van ieder probleem aan het houdings- en bewegingsapparaat uniek.

Dry Needling in Heerenveen

Heb jij stijve spieren en gewrichten?

Maak eens een afspraak voor dry needling bij onze fysiotherapeut, misschien kunnen we ook voor jou het verschil maken...